Sezon na grzanie

nku. Dosyć wysoki koszt ogrzewania (ale niższy niż elektryczne). Konieczność zapewnienia ciągu kominowego spalinowego. Wysoki komfort użytkowania. Możliwość szybkiego włączenia lub wyłączenia o dowolnej porze.

Dodane: 05-10-2016 11:37
Sezon na grzanie

Rodzaje grzejników

Rodzaje grzejników
Grzejniki gazowe

Czerpią energię z gazu. Stosowane są rzadko.

Wady i zalety:

Znikome zanieczyszczenie powietrza na zewnątrz budynku.
Dosyć wysoki koszt ogrzewania (ale niższy niż elektryczne).
Konieczność zapewnienia ciągu kominowego spalinowego.
Wysoki komfort użytkowania.
Możliwość szybkiego włączenia lub wyłączenia o dowolnej porze.

Grzejniki gazowe metalowe (żeliwne, lub z innego metalu)

Wady i zalety:

Silne nagrzewanie się powierzchni grzejnika (możliwość poparzenia).
Szybkie stygnięcie po zgaszeniu gazu.
Szybkie nagrzewanie się pomieszczeń.
Nierówna temperatura w pomieszczeniu (przy grzejniku upał, z dala ? chłód).


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Ogrzewanie


Centralne ogrzewanie w blokach

Centralne ogrzewanie w blokach montowane jest w czasie ich budowy, czasami jest ono zmieniane w czasie przeprowadzanego remontu. Nowoczesne grzejniki montowane w blokach pozwalają na regulację temperatury panującej w mieszkaniu dzięki ustawieniu odpowiedniego stopnia ogrzewania na czujniku zamontowanym przy grzejniku. Dzięki temu można także kontrolować wysokość opłat za ogrzewanie w okresie zimowym. Pierwsze uruchomienie centralnego ogrzewania w bloku odbywa się pod kontrolą specjalistów, którzy je odpowiednio sprawdzają przed oddaniem do użytku. Natomiast uruchomienia centralnego ogrzewania przed kolejnym okresem grzewczym mogą dokonać pracownicy administracji budynku zajmujący się jego konserwacją i wykonujący potrzebne w nim naprawy.


Innym sposobem ogrzewania

Nagrzewnica samochodowa

Nagrzewnica ? urządzenie będące częścią samochodu, służy do ogrzewania wnętrza kabiny.

Nagrzewnica zbudowana jest w postaci bloku użebrowanych rurek, przez które przepływa gorąca ciecz z układu chłodzenia silnika. Napływające z zewnątrz zimne powietrze przepływa przez nagrzewnicę i po ogrzaniu jest kierowane do wnętrza kabiny. Przepływ powietrza może być wspomagany wentylatorem.

Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy:

W przewodzie doprowadzającym gorącą ciecz do nagrzewnicy wmontowany jest zawór, którym reguluje się przepływ cieczy, a tym samym intensywność nagrzewania
Przepływ cieczy nie jest regulowany, cały czas jest maksymalny, reguluje się natomiast sposób przepływu powietrza. Powietrze wpadające z zewnątrz jest kierowane częściowo przez nagrzewnicę oraz bezpośrednio do kabiny, regulacja polega na ustawieniu stosunku powietrza nieogrzanego do powietrza ogrzanego.

W niektórych samochodach w nagrzewnicy wmontowana jest grzałka elektryczna zasilana z instalacji elektrycznej samochodu. Zadaniem tego elementu jest ogrzewanie przepływającego powietrza gdy temperatura cieczy chłodzącej jest zbyt niska, np. zaraz po uruchomieniu silnika. Rozwiązanie to powoduje duże obciążenia instalacji elektrycznej.

Innym sposobem ogrzewania samochodu jest ogrzewanie postojowe (zw. webasto), które nie pobiera ciepła z układu chłodzenia, ale z bezpośredniego spalania benzyny lub oleju napędowego w wydzielonej do tego specjalnej komorze. W tym systemie ogrzewanie kabiny nie jest uzależnione od pracy silnika. Jest stosowane na obszarach o niskiej temperaturze np. Szwecja, Alaska ale także coraz powszechniej w krajach o klimacie umiarkowanym gdyż pozwala szybciej przygotować samochód do jazdy (topi śnieg), wpływa na mniejsze zużycie paliwa i podnosi żywotność silnika (jednostka napędowa jest rozgrzana - nie występuje efekt tzw. zimnego startu)

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica_samochodowa



© 2019 http://garazfest.com.pl/